Violenta nu e calea
Sunt sute de jocuri care iti cer sa eviscerezi, sa impusti si sa arunci in aer orice forma de viata pe care o vezi. La acest punct, suntem cu toti niste ucigasi cu sange rece in lumea virtuala, ganditi-va cati oameni ati ucis la sfarsitul unui joc de actiune. Nu este ceva iesit din comun pentru eroii jocurilor video sa aiba mainile pline de sange la sfarsitul aventurii lor.
Dar violenta nu e singura modalitate ! Unele jocuri, chiar cele mai brutale, te lasa sa alegi calea pacifista. Poti sa eviti conflictele, sa te furisezi pe langa inamici, si sa gasesti cai alternative sa termini o misiune, incalcand legea traditiei jocurilor de a te obliga sa ucizi. De multe ori e evident, cateodata poti sa termini un joc fara sa stii ca a existat o optiune care nu implica violenta. Avem mai jos unele din cel mai brutale exemple pacifiste.
Fallout 3
O trecere normala prin jocul lui Fallout 3 te-ar fi determinat sa zbori capetele mutantilor iradiati, sa omori banditi cu sutele si chiar sa armezi o bomba atomica intr-un oras pasnic. Dar toata aceasta violenta nu este necesara. Poate fi greu de crezut, dar este posibil sa treci prin questul principal al lui Fallout 3 fara sa trebuiasca sa ucizi, aproape.
Exista o exceptie, la inceputul jocului, trebuie sa omori un gandac de bucatarie cu o pusca BB. Orice alta moarte din joc poate fi evitata complet, fie prin furisare, convingere sau evitare. Asa ca daca nu considerati ca uciderea acelui gandac de bucatarie este o crima legitima, Fallout 3 intalneste toate cererile pacifiste.
Thief
Garret este un hot, nu un ucigas cu sange rece. La sfarsitul zilei, eroul din seria Thief nu vrea decat sa ajunga acasa cu buzunarele pline, nu este nevoit sa ucida o multime de gardieni care lucreaza in tura de noapte.
In ultimul Thief, Garret are intotdeauna optiunea de a infinge cateva sageti in creierul inamicului daca vrea. Si serios, putem sa intelegem de ce, este tentant sa devii ingerul mortii, ascunzandu-te in umbre si umpland strazile cu morti. Dar este complet posibil sa treci prin joc fara sa omori macar un om. De fapt, sistemul de ranking din joc chiar incurajeaza asta, sa joci intr-un joc bazat pe stealth inseamna ca jucatorul vrea sa obtina titlul de „fantoma” in fiecare misiune.
Lasă un răspuns